Blog

Od samego początku naszej działalności wierzymy w możliwości rozwoju, jakie daje projekt Indywidualne Fundamenty Gry. Sport wspiera wiele naszych zdolności i cech charakteru, ale w największym stopniu przyczynia się do wzmocnienia motoryki naszego organizmu. W tym artykule przedstawimy jakie elementy wchodzą w jej zakres i jakie sporty poza piłką nożna najskuteczniej wpływają na jej rozwój. 

1. Wytrzymałość 

Wytrzymałość to prawdopodobnie pierwsza rzecz, która kojarzy nam się z korzyściami regularnego uprawiania sportu. Aktywność fizyczna w niesamowity sposób wpływa na naszą wydolność, kondycje oraz objętość płuc. Jedną z dyscyplin, które najlepiej wspierają naszą wytrzymałość jest kolarstwo. Wymaga ona kilka godzinnej jazdy, podczas której kolarz musi wykonać niezliczoną ilość ruchów nogami. Ten bardzo wymagający sport może okazać się świetnym wsparciem dla piłkarza. Na boisku zawodnicy przebiegają często kilkadziesiąt kilometrów. Regularna jazda na rowerze zdecydowanie wpłynie na zmniejszenie poczucia zmęczenia i lepszą wydolność. 

2. Siła 

Drugim elementem całościowej sprawności człowieka jest siła. To ona pozwala pokonywać opór wynikający np. Z grawitacji. Profesjonalni sportowcy często uzupełniają swoje ćwiczenia treningiem siłowym. Wzmacnia to ich organizm i pozwala na zbudowanie tzw. gorsetu mięśniowego, który stabilizuje wewnętrzne organy. Również piłkarze często wspierają swój wysiłek o ten kształtujący mięśnie np. Przysiady z obciążeniem w celu poprawy siły nóg. Wysiłek na siłowni będzie świetnym dodatkim dla starszych zawodników, dla tych młodszych proponujemy podstawowe ćwiczenia z masą własnego ciała takie jak pompki i brzuszki. 

3. Koordynacja ruchowa i zwinność

Jedną z elementarnych zalet aktywności fizycznej jest ciągłe rozwijanie koordynacji ruchowej. Dochodzi do tego przez dostosowywanie się mięśni do wysiłku, co prowadzi do ich rozciągnięcia i wzmocnienia. Zwinność pomaga nie tylko podczas treningu, ale również w codziennym życiu, kiedy musimy na przykład coś przenieść. Polecamy wszystkim zawodnikom codzienne rozciąganie, które będzie miało jeszcze lepsze efekty przy zastosowaniu specjalistycznych gum. Ciekawą alternatywą mogą być również joga czy pilates. 

Podziel się

Zostaw odpowiedź