Blog

Węglowodany, białka a może tłuszcze? Co jest najlepsze po treningu młodego sportowca? Spożywane posiłki mają wpływ na stan zdrowia, czas regeneracji, sprawność i wytrzymałość. Młode osoby bardzo często zaniedbują kwestię jakości spożywanych posiłków po aktywności fizycznej, lub co gorsza nie jedzą ich w ogóle, a to dzięki nim kolejnego dnia są pełne energii i gotowe na kolejne sportowe wyzwania.

Zadbaj o to, by Twoje dziecko do 30 minut po treningu uzupełniło utracone zapasy gromadzonego w mięśniach i wątrobie glikogenu. Odpowiednie będą tutaj węglowodany, najlepiej proste (owoce), które dodatkowo wpłyną pozytywnie na regenerację mięśni po wysiłku, zahamują procesy kataboliczne w mięśniach (procesy rozpadu komórek mięśniowych), a pobudzą procesy anaboliczne (procesy powstawania komórek mięśniowych).

Składnikiem, o którym również należy pamiętać po treningu są aminokwasy egzogenne (takie, których organizm nie potrafi sam wyprodukować). Aminokwasy to składowe białka., które z kolei jest składnikiem budulcowym organizmu, buduje m.in. mięśnie.

Nie masz pomysłu na to co przygotować swojemu dziecku po treningu? Spieszymy z pomocą! Przedstawiamy przepisy na smaczne i pełnowartościowe posiłki idealne po aktywności fizycznej.

 

Naleśniki jaglane z malinami i masłem orzechowym

Składniki:

  • Kasza jaglana sucha – 24 g
  • Mąka kukurydziana – 24 g
  • Jajko
  • Mleko migdałowe – 60 ml
  • Woda 60 ml
  • Masło orzechowe – 22 g
  • Olej rzepakowy – 2 ml
  • Maliny – 3 łyżki
  • Jogurt naturalny – 46 g

Sposób przygotowania:

  1. Kaszę ugotuj zgodnie z informacją zamieszczoną na opakowaniu.
  2. Do ostudzonej kaszy bij jajko, dodaj mleko, mąkę, olej i zblenduj na gładką masę.
  3. Patelnię posmaruj odrobiną tłuszczu. Na rozgrzaną patelnię wlewaj niewielkie porcje ciasta i smaż z obu stron na złoty kolor.
  4. Usmażone naleśniki posmaruj masłem orzechowym, nałóż owoce i zwiń.
  5. Naleśniki podawaj polane jogurtem i posypane malinami.

 

Koktajl regenerujący z awokado, mango i gałką muszkatołową

Składniki:

  • Awokodo – 80 g
  • Mango – 170 g
  • Pomarańcza – 220 g
  • Słonecznik łuskany – 6 g
  • Karob – 3 g
  • Gałka muszkatołowa – 2 g
  • Jęczmień młody (proszek) – 1 łyżeczka

Sposób przygotowania:

  1. Owoce i warzywa umyj, obierz i pokrój.
  2. Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj na gładką konsystencję.

 

Dyniowy budyń jaglany na mleczku kokosowym z jabłkiem i orzechami

Składniki:

  • Kasza jaglana sucha – 3 łyżki
  • Mleczko kokosowe – 48 g
  • Dynia – 100 g
  • Jabłko
  • Orzechy włoskie – 10 g
  • Miód pszczeli – 10 g
  • Cynamon mielony – 1 g
  • Kurkuma – 1 g

Sposób przygtowania:

  1. Kaszę gotuj w wodzie przez około 15 minut.
  2. Dynię obierz, pokrój w kostkę, ugotuj na parze lub w wodzie.
  3. Owoce obierz i pokrój.
  4. W naczyniu blendera umieść ugotowaną kaszę, mleczko kokosowe, dynię, miód oraz przyprawy i zmiksuj na gładki krem.
  5. Budyń przełóż do miseczki, na wierzchu ułóż pokrojony owoc oraz posiekane orzechy.
Podziel się

Zostaw odpowiedź