Blog

Wielu zawodników wie, że aby zapobiegać kontuzjom, należy regularnie się rozciągać. Jednak większości piłkarzy bardziej zależy na zwiększeniu szybkości, niż na rozciąganiu się,  przez co zaniedbują ten element treningu, a gibkość ich mięśni jest dużo mniejsza, niż mogłaby być. To z kolei, wiąże się z większym ryzykiem odniesienia urazu. Im bardziej rozciągliwy i gibki jest mięsień, tym większy jest zakres ruchu i większa odporność na naciągnięcia, naderwania czy nawet zerwanie.

To nie koniec zalet płynących z rozciągania. Większy zakres ruchu, jaki zawodnicy mogą osiągnąć dzięki rozciąganiu, wpływa także na szybkość i zwrotność ciała, a na tym zależy już niemal wszystkim piłkarzom. Rozciąganie ma ogromne znaczenie także dla regeneracji mięśniowej. Podczas naciągnięcia mięśnia, składniki odżywcze mogą być łatwiej przetransportowane w docelowe miejsce mikrourazu, dzięki czemu mięsień szybciej się regeneruje. Jak widać warto przetrwać ból i dyskomfort jaki towarzyszy rozciąganiu, aby trening piłkarski mógł być jeszcze bardziej efektywny.

O czym należy pamiętać podczas rozciągania?

  1. Nigdy nie należy rozciągać się bez osiągnięcia właściwej temperatury mięśni. Jeśli stretching nie odbywa się po treningu, należy rozgrzać ciało kilkuminutowym joggingiem.
  2. Rozciąganie to powolny proces. Nie należy niczego wymuszać na swoim ciele, a każdy ruch powinno się wykonywać płynnie. Wracanie z pozycji końcowej do wyjściowej należy wykonywać powoli.
  3. Rozciąganie należy kontynuować do momentu uczucia lekkiego ,,ciągnięcia” w mięśniu, jednak kiedy pojawi się ból, należy je natychmiast przerwać.
  4. Jedna pozycja powinna być utrzymana przez około 15 sekund.
  5. Każde ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy na każdą stronę.
  6. Rozciąganie powinno odbywać się w odpowiednio ciepłym pomieszczeniu, aby temperatura mięśni nie ulegała zmniejszeniu.
Podziel się

Zostaw odpowiedź